5 Kasım 2011 Cumartesi

Nokia N900 MaStory Ile Blog Yazmak

Beni yakindan taniyanlar nasil bir Nokia N900 hayrani oldugumu iyi bilirler. Aslinda bu yazi size MaStory'yi tanitmaktan cok benim icin "Acaba sadece cep telefonu kullanarak blog yazmak nasil olabilir?" sorusunun cevabini bulmak icin yaziliyor. Bu itiraf icin uzgunum ama bu size MaStory tanitimi yapmayacagim anlamina gelmiyor. :)




Ustteki benim N900 ana ekranim. Twimgo, Nelisquare, Kasvopus gibi en cok kullandigim uygulamalar burada bulunuyor.


MaStory'yi aslinda bugun yuklemedim, yukeleyeli biraz oldu ama hic ayrintili bakmamistim, bu kadar kolay ve ayrintili bir uygulama olacagi aklima gelmemisti. N900 tahminen hala piyasada bulabileceğiniz en iyi internet aygıtı. Youtube ve Facebook videolarini bile herhangi ek bir uygulama kurmadan, telefonla gelen tarayicisiyla oynatabiliyor. Giremeyeceginiz bir web sitesine rastlamadım. Yemeksepeti'nden tutun Garanti Bankasi'na, Pegasus'tan bütün internet sitelerine hicbir uygulamaya gerek duymadan girebilirsiniz. N900 aslında 2009'un telefonu oldugu icin artik tanitimini yapmak garip olurdu ama yeni kesfettigim MaStory suan buraya yazarken kesfettigim uzere baya basarili bir uygulama. Aynen bilgisayarda yazar gibi yazıyorum.


Iste aynen ustteki ekrani gorerek yaziyorum, asagidaki tuslarla siradan fotograf ekleme, link ekleme, butun renk ve yerlesim ayarlarini yapabilirsiniz. Tabi ki etiket de girebiliyorsunuz, hatta en sagdaki okun bir yanindaki ic ice iki kare sayesinde yazdiginizin bir on izlemesini bile gorebiliyorsunuz. Suan gercekten tam anlamiyla sok icindeyim, evde oturmus cep telefonumdan blog yaziyorum. =)


Fotograf ekleme ekrani da ustteki gibi, ister N900'unuzden, ister internetten, ister cesitli internet albumlerinden fotograf ekleyebilirsiniz. Fotograf eklemek gercekten oldukca kolaymis. Boyle artist artist yazdigima bakmayin, uygulamayi bu yaziyi yazmaya baslamadan hic kullanmadim, ondan sizinle ben de ayrintilari ogreniyorum! :) Bu arada N900'un klavyeli olmasi inanilmaz isime yaradi, ekran yatay ve tuslarla kuculmedigi icin yazi alanim butun ekran.


Iste neredeyse bilgisyarinizdaki butun duzenlemeleri yapabileceginiz ekran, gordugunuz gibi ister yerlesim, ister renk, ister link ayari yapin, siz tusa basin, html kodu yaziya otomatik olarak ekleniyor.

Evet beni her yonuyle her gun yeniden sasirtmayi becerebilen N900'um bu gece de "Bir bakayim bakalim neymis su MaStory?" merakimla yine beni sasirtmayi basardi. Yaziyi cok da uzatmak istemiyorum, zaten telefon olarak N900 secmis birisi bu uygulamayi 5 dakikada cozecektir. Gordugunuz gibi bilgisayarda yapabilecegiz her sey telefonunuzdan da mumkun. ;)

Simdi gonder tusuna basacagim bakalim neler olacak? Bu yaziyi okuyorsaniz zaten yayinlanmis demektir. :) Hepinize mutlu gunler!

Ekleme:
Yazıda belirtmeyi unutmusum MaStory ile sadece Blogger'a değil, WordPress, Drupal ve LiveJournal'a da yazı girebilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Aslına bakarsanız tek olumsuzluk olarak bilgisayardan açınca şunu gördüm; fotoğrafları blogger'ın yaptığı gibi en uygun boyutta değil de orjinal boyutta yüklemişti ondan ekrana sığmıyorlardı. Hiç kurcalamadan yazdığım için burada mutlaka bir ayar vardır ama gözümden kaçmıştır diyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. Bu arada sağa sola yaslarken yazdığım bir paragrafı silmişim, az önce kaydı okurken fark ettim onu tekrar elle girdim. :)

    YanıtlaSil